SEO expert Fili Wiese vysvětluje některé nuance Google postihů v podobě distancování se od odkazů, co dělat s minulými postihy a problémy s doménou, které mohou využít hlavně malé podnikové webové stránky.

SEO expert z SearchBrothers a také bývalý Senior Google Search quality člen týmu, Fili Wiese, hostoval prezentaci na konferenci SMX east o nástroji Google Search COnsole a také o postizích, které může Google uvalit na vaši stránku. Neměl moc času odpovědět na úplně všechny dotazy z obecenstva během samotného výstupu, takže si našel chvilku času, aby je znovu probral on-line. Tady je hned pět dotazů, které byly podány během výstupu o Google postizích a také FIliho odpověď na danou otázku.
 

  1. Jaké faktory by měly být vzaty v potaz, ještě předtím, než se rozhodnete, jestli se máte distancovat či nedistancovat od odkazu? Jsou tu některé chvíle, kdy má stránka vysokou doménovou autoritu, ale vypadá trošku jako spam. Na základě čeho se rozhodujete, jestli se distancovat nebo ne?

 
Wiese: Backlinks je třeba vidět v daleko širším kontextu v profilu backlinků stránky. Například, individuální Pagerang procházející odkaz, který nese velmi komerční kotvu, která zahrnuje slova „nakoupit“ nebo „nákupy“ může být bezvýznamný. Stejný typ odkazu jako součást daleko většího počtu podobných odkazů je ale zjevně toxický. Kontext je klíčem, ale není úplně jediným faktorem, na základě kterého byste se měli rozhodovat. Kvalita a kvantita obsahu na stránce, který směřuje odkazy na jinou stránku je také relevantní. Dostáváním odkazů z velmi nízko-kvalitních stránek nebo webových stránek, které jsou známými „prodejci odkazů“ je také velmi špatným signálem pro Google. Přesně proto je tu tolik nejrůznějších faktorů, které musíme vzít v potaz a které musí být nějakým způsobem zhodnoceny na co možná největším vzorku backlinků, jak jen to je možné. Pouze tehdy, zatímco provádíte nějaký hluboký backlink audit, je možné identifikovat rizika odkazů s alespoň nějakým stupněm přesnosti.
 
Autorita domény, nebo jak je jinak obecně vnímána, je docela irelevantní. Nespočet známých stránek značek nějaké předpokládané doménové autority prodává PageRank passing odkazy. Což je fakt, který ale Google jistě neunikl. Nikdo by se neměl zbytečně zaplétat s autoritou domény, když se rozhoduje o distancování se od nějakého odkazu.
 

  1. Když mám dvě stránky, spojené se stejným GSC účtem, může to nějak vytvořit jistý přechylovací efekt, pokud jedna ze dvou stránek utrpěla nějaký postih od Google?

Wiese: Ne, Google nikdy neuplatňuje kolektivní tresty napříč účtem, jenom proto, že jedna stránka na tom účtu byla shledána jako stránka porušující nějaká pravidla.
 

  1. Používá Google minulé penalizace jako parametr pro jejich současný algoritmus?

 
Wiese: Ne, se všemi mými znalostmi mohu říci, že Google neaplikuje penalizace za jakýkoliv druh vývoje algoritmu. Manuální penalizace jsou pouhou měrou poslední možnosti, které se používají tehdy, pokud algoritmus selže v prevenci před spamem, který by jinak zaplavil výsledky vyhledávání Google. Algoritmy – stejně tak i ty nové, jsou pouhou předělávkou existujících algoritmů – jsou vyvíjeny a testovány nezávisle na sobě.
 

  1. Je lepší začít úplně znova s novou doménou pro stránku, která byla manuálně penalizována? Hlavně, když se jedná o stránku malého podniku či podnikatele s pramalým provozem?

 
Wiese: Určitě ne, to by znamenalo opustit stávající značku a doménu pro naprosto žádný důvod. Každá penalizace může být zase zrušena. Google jde doslova za čáru v tom, aby ukázal vlastníkovi stránky, jaké jsou tam problémy a pokud je odstraní, nemá vůbec žádný problém jej vrátit zase zpátky na svou dráhu. Můj známý, bývalý zaměstnanec Google, Kaspar Szymanski nedávno publikoval docela vyčerpávající průvodce těmito situacemi.
 
Stávající úroveň provozu, který je na stránce – ať už to je za působnosti penalizace nebo ne – vypovídá velmi málo o tom, jaký provoz by stránka mohla generovat, jakmile by byla řádně optimalizována. Pouze obloha je limit.
 

  1. Pokud máte na stránce nějaký seznam a lidé, kteří vytváří daný seznam, mají možnost zaplatit si, aby trošku vylepšili svůj profil (což může zahrnovat také odkazy na jejich stránky), bude to Google považovat jako odkazový schémat?

 
Wiese: Ano, mohou to v takovém světle vidět. V poslední řadě to bude záviset na tom, jestli odkazy procházejí PageRank, jestli jsou texty kotvy používány a další řadu faktorů. Pokud si nejste jisti, doporučuju, abyste si našli nějakou třetí stranu, která by vám provedla analýzu backlinků vašeho backlink účtu.

Categories: Nezařazené