Obchodník se slevami on-line, společnost Overstock, není žádným nováčkem v obtížích ve vyhledávání. Byla to jedna z největších webových stránek, která byla zasažena odkazovou penalizací v roce 2011. A v roce 2015 společnost vinila Google za jeho osmnácti procentní pokles v cenách zboží poté, co byla zasažena poklesem hodnocení v následující aktualizaci algoritmu od Google. V roce 2017 a někdy před rokem 2018 Overstock zaznamenal podstatné poklesy v Google hodnocení ve vyhledávání.
Ve zveřejněném obratu prvního kvartálu společnosti Overstock exekutivní tým sdílel snímek prezentace z jejich SEMRush dat, který ukazoval, jak vlastně provoz v kategorii domácnost a zahrada byl na pokraji zhroucení. Ale také ukázal opravdový zvrat někdy v pozdním období roku 2018.
Minulý rok dokonce organická hodnocení společnosti Overstock vyšplhala o devadesát sedm procent rok-co-rok. Promluvili jsme si proto se Seth Moorem, vedoucím strategického oddělení ve společnosti Overstock a taky s Nate Auwerdou, vedoucím technologického oddělení ve společnosti, a oba dva připsali zásluhy technickým změnám, zlepšení zkušenosti uživatele a také aktualizaci a konsolidaci spoustu dvacet let starého obsahu na webové stránce.
Výherní elementy: uživatelská zkušenost a obsah
Moore a Auwerda připsali zásluhy většinou zlepšené uživatelské zkušenosti a zlepšení obsahu, které společnostu učinila v minulém roce. Společnost již strávila spoustu času nad problémy s technickým procházením, což dovolilo společnosti vybudovat opravdu pevné základy ohledně SEO, to jim poskytlo také velice brzké zisky díky implementaci technických řešení a oprav pro tyto problémy.
Na straně uživatelské zkušenosti se Overstock zaměřil hlavně na rychlost, architekturu webové stránky a na celkovou užitečnost. Jeden příklad mluví za vše a určitě je to způsob, jakým byla společnost schopna znovu přebudovat jejich modely personalizace strojového učení tak, že obrázky, ušité na míru uživateli, byly daleko více personalizované pro specifické návštěvníky. Nejenom že byla tato zkušenost daleko více personalizovaná, ale rychlost, kterou byla personalizace schopná, byla také optimalizována a tak se zlepšení rychlosti dalo zaznamenat na celé webové stránce, jak u počítačových, tak u mobilních verzí.
Relevantní: Stáhněte si Periodickou tabulku SEO faktorů
Na straně obsaju, společnost strávila opravdu hodně času aktualizací zastaralého obsahu napříč celou webovou stránkou. To zahrnovalo také konsolidaci starých a duplicitních stránek obsahu, ale také přepracování staršího obsahu. Společnost je stará zhruba dvacet pět let a některý obsah ohledně technologie matrací byl zastaralý. Overstock proto přepsal tento obsah od největších základů, takže to vedlo k daleko autoritativnějšímu, přesnějšímu a důvěryhodnějšímu obsahu. A Overstock měl také spoustu staršího a nějak datovaného obsahu, do kterého investovali spoustu peněz a snah při přepisování.